اگر به تارت علاقه‌مند هستید و می‌خواهید با طرز تهیه تارت و مواد داخل تارت آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با راسخون همراه باشید تا با تارت و طرز تهیه مواد داخل تارت به‌خوبی آشنا شوید و درست‌ کردن این شیرینی را در خانه یاد بگیرید.


مواد لازم برای تهیه تارت:

آرد سفید قنادی: 350 گرم
پودر قند: 3 قاشق سوپخوری
نمک: یک سوم قاشق چایخوری
مارگارین: 160 گرم
زرده تخم مرغ: 2 عدد
وانیل: نوک قاشق چایخوری
آب یخ: یک چهارم لیتر (60 میلی لیتر)
مواد لازم برای لایه میانی تارتلت ها:
مارگارین: 100 گرم
روغن جامد: 2 قاشق سوپخوری
آرد (سبوس دار): 200 گرم
شکر: 50 گرم
انواع مغزها وپودر پسته : برای تزیین

طرزتهیه:

آرد، پودر قند، نمک ومارگارین منجمد را داخل ظرف غذاساز ریخته ،دستگاه را روشن نمایید تا مخلوط مانند خرده نان شود. وانیل را به زرده ها اضافه کرده آن را نیز مخلوط کنید.

خمیر را داخل کاسه ریخته آب یخ را به آن اضافه کرده آن را ورز دهید تا خمیر حالت یک دست پیدا کند. خمیر را حدود 20 دقیقه داخل یخچال استراحت دهید. خمیر را مابین دو قطعه نایلون به ضخامت یک ونیم میلی متر پهن کنید سپس با قالب گرد برش زده آنها را داخل قالب ها گذاشته روی آنها نایلون انداخته با قالب دیگر روی خمیر فشار وارد نمایید تا اضافات خمیر گرفته شود.

 


کف خمیر پهن شده داخل قالب را با چنگال سوراخ ایجاد کنید تا مانع بالا آمدن وسط خمیر شود.قالب ها را داخل سینی فر گذاشته خمیر تارتلت ها را به مدت 20 دقیقه درون فر از پیش گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد بپزید تا طلایی شوند.

سپس آنها را از قالب در آورده بگذارید خنک شوند. برای تهیه مایه میانی مارگارین و روغن را یک جا ذوب کرده آرد را به آن اضافه کرده روی حرارت ملایم کاملاً هم بزنید تا آرد سرخ شود در انتها شکر را اضافه کرده حرارت را خاموش کنید

مایه آماده شده (برشتوک) را داخل نان های آماده شده ریخته ، کمی مکث کنید تا کمی خودش را بگیرد .سپس روی آن پودر پسته بپاشید و با مغزها تزیین کنید.

نکته:
1-هیچ نیازی به چرب کردن قالب های تارت نیست.
2-تارتلت ها را می توانید یک هفته قبل نیز آماده کرده، کنار بگذارید.
3-برای تزیین بیشتر می توانید شکر را کارامل کنید. روی کل تارتلت ها را با خطوطی از شکر مذاب تزیین کنید.

4- برای جلوگیری از بالاآمدن تارت بزرگ، خمیر کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید مقداری حبوبات روی آن ریخته سپس داخل فر بپزید این کار علاوه برآن مانع بالا آمدن خمیر می شود باعث فرم گرفتن بهتر خمیر داخل قالب شده درنتیجه بعد از پخت نیز کاملاً فرم خود را حفظ خواهد کرد.
5- برای تارت لت یا تارت های مینیاتوری بالا کافی است کف خمیر را با چنگال حفره ایجاد کنید تا هوای اضافه از آن خارج شده ومانع بالا آمدن خمیر شود.

نویسنده: ژانت طوروسیان

منبع: مجله هنر آشپزی - شماره 53